|
Контроль навчально-виховного процесу
| 09.11.2015, 19:31 |
На сучасному етапі розвитку суспільства вимоги до здійснення контролю за навчально-виховним процесом зросли. Адміністрація ДНЗ застосовує науково обґрунтований підхід до аналізу педагогічної діяльності педагогів, постійно працює над удосконаленням внутрішньо садківського контролю, керуючись при цьому такими принципами:
• планомірності: у річному плані є розділ „керівництво і контроль за навчально-виховним процесом”, є план внутрішньо садківського контролю по місяцях, а також циклограма відвідування основних режимних моментів та занять завідуючою ДНЗ, вихователя-методиста та медсестри;
• повноти: йому підпорядковані у повній мірі всі сфери життєдіяльності дошкільного закладу;
• обґрунтованості: проводиться діагностична робота (анкетування педагогів , батьків), аналізується результативність навчально-виховного, знання, уміння та навички дітей відповідно до вимог програм.
Контролювати – означає не просто встановлювати , що зроблено і що не зроблено, а, вивчаючи педагогічний процес і методи роботи вихователів ми спрямовуємо їх роботу, допомагаємо удосконалювати педагогічну майстерність.
Контроль спрямовуємо не лише на виявлення недоліків, нав’язування думок і позицій керівника, а на глибоке вивчення стану освітнього процесу з метою його вдосконалення , надання своєчасної допомоги вихователям. Ми не тільки вивчаємо результати праці педагогів, а досліджуємо ті методи і прийоми які вони використовують.
Відповідно до основних завдань педагогічного колективу з питань навчання та виховання дітей використовуємо контроль за навчально-виховною роботою в групах та наданням методичної допомоги. Вивчення загального стану освітньо-виховного процесу плануємо у формі перевірок:
• комплексних;
• тематичних.
Для проведення перевірок створюємо групу під керівництвом завідувача, членів колективу. Використовуємо такі види контролю:
• попередній – переглядаються плани, матеріали, підготовлені до занять чи заходу, проводяться бесіди щодо методів роботи з дітьми тощо;
• поточний – безпосереднє спостереження за навчально-виховною діяльністю, перевірка знань , умінь, навичок дошкільників, перегляд та аналіз дитячих робіт;
• вибірковий – завідувач або вихователь-методист без попередження відповідно до власних планів відвідує певний вид навчальної чи виховної роботи педагога;
• підсумковий – вивчаються результати праці педагога за певний період.
Ці види контролю забезпечують вивчення діяльності всіх педагогів, помічників вихователів, злагодженість, системність роботи всього колективу.
Особлива увага звертається на організацію та проведення тематичних перевірок. Завдяки цій формі контролю ми простежуємо систему і результати роботи кожного педагога щодо виконання того чи іншого розділу програми. Ця форма контролю допомагає нам глибоко проникнути у зміст, методи та прийоми донесення дітям навчального матеріалу, формування та закріплення практичних умінь та навичок, у доцільності використання наочності, технічних засобів навчання, а також з’ясувати причини відставання окремих дітей. Тематичний контроль допомагає нам легко перевірити реалізацію програми, використання інноваційних технологій, вивчити передовий досвід багатьох педагогів.
Попередній контроль ми використовуємо, як правило, з метою надання методичної допомоги молодим спеціалістам та перевірки виконання пропозицій завідувача, рішення попередньої педагогічної ради. Керівником проводиться щомісячний аналіз перспективних планів навчально-виховної роботи вихователів груп, музичних керівників, керівника гуртка образотворчої діяльності, інструктора фізкультури, логопедів та психолога.
Основною формою керівництва і контролю за навчально-виховним процесом в дошкільному закладі є безпосереднє спостереження педагогічного процесу в групах та надання вихователям відповідної допомоги: настанови щодо усунення певних недоліків. Конкретна допомога вихователям – це бесіди, методичні поради та рекомендації, відвідування занять педагогів.
Матеріали спостережень та висновки фіксуються у довідках, „Книзі наказів”, „Діловому щоденнику завідувача”, „Діловому щоденнику медсестри”, „Книзі протоколів педагогічних рад”.
В річному плані відведено належне місце систематичному вивченню передового педагогічного досвіду через колективні перегляди навчально виховної роботи в різних групах з різних проблем, налагоджено взаємовідвідування, обмін досвідом із дошкільними закладами міста.
Проведення педагогічних рад планується чотири рази на рік. Вони підпорядковуються загально-педагогічним вимогам, колегіальності, гласності, демократичності, систематичності, наступності, перспективності. В проведенні педагогічних рад перевага надається таким формам, як: круглий стіл, ділові ігри, з використанням майстер-класу.
Відповідно до інструкції про ділову документацію в дошкільному закладі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 30.01.1998 року, в дошкільному навчальному закладі ведеться діловий щоденник контролю. У ньому записуються висновки та пропозиції за наслідками вивчення роботи працівників, фіксуються спостереження за здійсненням навчально-виховного процесу, відвідуванням груп протягом дня, роботою педагогів та спеціалістів.
Адміністрація дошкільного навчального закладу постійно працює над удосконаленням організації і контролю за навчально-виховним процесом.
|
Категорія: Мої файли | Додав: Julia
|
Переглядів: 1218 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 5.0/1 |
|
|
|